سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنکه در خردسالی بپرسد، در بزرگسالی پاسخ دهد [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

فقط دادش بخونه پنج شنبه 85 اسفند 10  8:56 عصر
اینم یکی دیگی باز چی می خوای
نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

فقط دادش بخونه چهارشنبه 85 اسفند 9  10:40 عصر

نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

قوائد دوست داشتن شنبه 85 اسفند 5  1:51 عصر

پیش از آنکه واپسین نفس را برآرم
پیش از آنکه پرده فرو افتد
پیش از پژمردن آخرین گل
برآنم که زندگی کنم
برآنم که عشق بورزم
برآنم که باشم

نزد کسانی که نیازمند منند
نزد کسانی که نیازمند ایشانم
نزد کسانی که ستایش انگیزند

تا دریابم
شگفتی کنم
باز شناسم

که ام
.... که میتوانم باشم
.............. که می خواهم باشم


تا روزها بی ثمر نماند
ساعتها جان یابد
لحظه ها گرانبار شود

هنگامی که میخندم
هنگامی که میگریم
هنگامی که لب فرو میبندم

در سفرم به سوی تو
به سوی خود
به سوی خدا
که راهی است ناشناخته
.. پر خار
..ناهموار
راهی که باری در آن گام میگذارم
که قدم نهادم و سر بازگشت ندارم

بی آنکه دیدیه باشم شکوفایی گلها را
بی آنکه شنیده باشم خروش رودها را
بی آنکه به شگفت درآیم از زیبایی حیات

اکنون مرگ می تواند فراز آید
اکنون می توانم به راه افتم
اکنون می توانم بگویم که زندگی کرده ام


نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

واما عشق شنبه 85 اسفند 5  1:49 عصر
و عشق تنها عشق
.. تو را به گرمی یک سیب میکند مانوس
و عشق تنها عشق
..مرا به وسعت اندوه زندگیها برد
....مرا رساند به امکان یک پرنده شدن

خوشا به حال گیاهان که عاشق نورند
..و دست منبسط نور روی شانه آنهاست

نه وصل ممکن نیست
همیشه فاصله ای هست
.. و عشق صدای فاصله هاست

.......صدای فاصله هایی که غرق ابهامند

نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

زیبا شنبه 85 اسفند 5  1:43 عصر
بزرگترین لذت و نعمت زندگی داشتن یه دوست خوبه کسی که بفهمه نا گفته هاتوُُُُُیا همه ء گفته هات رو و همه آنچه که می خواهی بگویی

...............

روزی که نگاهمان در هم آمیخت می خواستم بگویم که...! اما سکوت کردم.حس کردم از نگاهم رازم را خوانده باشی!پیام من کلام من خدا حافظ تو.می روم اما بدان سکوت من پر از راز ناگفته بود

...........................

پرسید م عشق چیست؟ گفت آتش است. گفتم تو آن را دایده ای؟ گفت نه من در آن سوخته ام

........................................

همه ما با اراده به دنیا می آییم با حیرت زندگی میکنیم و با حسرت میمیریم این است مفهوم زندگی کردن ، پس هرگز به خاطر غمهایت گریه مکن و مگذار این زمین پست شنونده آوای غمگین دلت باشدافسوس...آن زمان که باید دوست بداریم کوتاهی میکنیم آن زمان که دوستمان دارند لجبازی میکنیم و بعد...برای آنچه از دست رفته آه می کشیم

............

هرگز به کسی نگاه نکن وقتی قصد دروغ گفتن داری.....هرگز به کسی محبت نکن وقتی قصد شکستن قلبشو داری.....هرگز قلبی رو قفل نکن وقتی کلیدشو نداری.....


نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

انعکاس شنبه 85 اسفند 5  1:43 عصر
کوه انعکاس

پسر و پدری داشتند در کوه قدم می زدند که ناگهان پای پسر به سنگی گیر کرد ، به زمین افتاد و داد کشید: آآآ ی ی ی
صدایی از دور دست آمد: آآآ ی ی ی !!

پسرک با کنجکاوی فریاد زد: کی هستی ؟ پاسخ شنید: کی هستی؟
پسرک خشمگین شد و فریاد زد: ترسو! باز پاسخ شنید: ترسو ! پسرک با تعجب از پدرش پرسید : چه خبر است؟ پدر لبخندی زد و گفت: پسرم توجه کن و بعد با صدای بلند
فریاد زد: تو یک قهرمان هستی! صدا پاسخ داد:
تو یک قهرمان هستی
پسرک باز بیشتر تعجب کرد . پدرش توضیح داد: مردم می گویند که این انعکاس کوه است.
ولی در حقیقت انعکاس زندگی است. هر چیزی که بگویی یا انجام دهی ، زندگی
عیناً به تو جواب می دهد. اگر عشق را بخواهی ، عشق بیشتری در قلبت به
وجود می آید و اگر به دنبال موفقیت باشی ، آن را حتماً به دست خواهی
آورد. هر چیزی را که بخواهی و هر گونه که به دنیا و آدمها نگاه کنی زندگی همان را به تو خواهد داد.

<<همیشه پیروز و سر بلند باشید>>


نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

وعشق ... شنبه 85 اسفند 5  1:36 صبح

در اتاقی که به اندازه یک تنهاییست،
..دل من که به اندازه یک عشق است،
....به بهانه های ساده خوشبختی خود مینگرد.

و عشق تنها عشق
.. تو را به گرمی یک سیب میکند مانوس
و عشق تنها عشق
..مرا به وسعت اندوه زندگیها برد
....مرا رساند به امکان یک پرنده شدن

خوشا به حال گیاهان که عاشق نورند
..و دست منبسط نور روی شانه آنهاست

نه وصل ممکن نیست
همیشه فاصله ای هست
.. و عشق صدای فاصله هاست
.......صدای فاصله هایی که غرق ابهامند

 


نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

یعنی از این خفن ترهم هست؟؟؟؟؟؟ شنبه 85 اسفند 5  1:33 صبح

قواعد دوست داشتن

 

 زندگی  زوجین مانند یک بازی است که مهره های آن دائم در حال جابه جایی هستند. در بهترین حالت آن دو نفر مانند چراغ مه شکن هستند و راه یکدیگر را روشن می کنند. همچنین نقاط ضعف هم را آشکار می کنند که موجب رشد دو طرف و پایداری علاقه  می شود اما این تعادل را چگونه می توان حفظ کرد؟ خیلی ساده و با رعایت قواعد بازی می توان این کار را انجام داد.

مهمترین قواعد دوست داشتن به قرار زیر است:

 هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده اید. نباید با طعنه یا خشونت صحبت کرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید. به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی های موفق نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

1ـ خود را دوست بدارید

کسی که اعتماد کافی به خود ندارد نمی تواند از احساسات طرف مقابل به درستی قدر شناسی کند. به این ترتیب موفق می شوید: دست از کار کردن مانند سیندرلا بردارید. این در صورتی است که خود را به درستی ارزیابی نکرده باشید. برنامه خود را تغییر دهید. شعارتان این باشد، بهترین چیزها برای خودم! برای خود چیز تازه ای بخرید، به سینما بروید. کسی که با خودخواهی به برآورده کردن خواسته ها و اهداف خود بیندیشد، نتیجه عکس آن را می گیرد. علاقه به خود در اثر ارتباط عاطفی و روحی با « همسر » به دست می آید، نه در حل کردن مشکلات به تنهایی.

2ـ مسئولیت خود را برعهده بگیرید

هر کس طراح خوشبختی  خود است.به این ترتیب موفق می شوید؛ اگر فکر می کنید خوشبختی  در دوستی خود به خود به وجود می آید، در اشتباه هستید. علاقه هم مانند یک غذای لذیذ باید درست شود. فعال شوید!دوستی ایده آل محصولی از عقاید، اهداف و همکاری است. باید سؤال زیر را برای خود مطرح و آن را حل کنید، آیا اصلاً به زندگی زناشویی  علاقه ای دارید؟ همسر شما باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟ در کجا می توانید او را بیابید؟ و هنگامی که او را یافتید باید بین واقعیت و تصورات خود تعادلی برقرار کنید.

 

3ـ به خود وقت بدهید

زن و شوهر باید با صرف وقت و صبر زیاد، نخ های زندگی خود را به هم گره بزنند، به این ترتیب موفق می شوید: زندگی زناشویی خود را خانه ای ببینید که باید آن را بسازید و عشق  یکی از مصالح اصلی آن است. برای این که ساختمان محکم ساخته شود، باید پایه های محکمی برای آن بریزید. شما باید برای کشیدن نقشه و پیاده کردن آن در ساختن این خانه آرامش  و زمان زیادی صرف کنید. این موضوع در مورد ارتباط دو نفر هم صدق می کند.

اگر شما برای رسیدن به علاقه ای عمیق، عجله به خرج دهید، در خاتمه چیزی به دست خواهید آورد که فقط شبیه یک ارتباط است. اما معلوم نیست که این ارتباط در مواقع بحرانی هم دوام پیدا کند، بنابراین در بیان نظرات خود و پذیرفتن نیازهای طرف مقابل رُک و صریح باشید.

4ـ بر ترس های خود غلبه کنید

آیا گمان می کنید که رشد، تکامل و سرزندگی در درازمدت جایی در زندگی زناشویی شما نخواهد داشت؟ دوستی واقعی، رد و بدل کردن دائمی افکار است. به این ترتیب موفق می شوید لیستی از مسائل مهم تهیه کنید. ترس های خود را بشناسید. شما در کجا جلو خود و همسر خود را می گیرید و مانع پیشرفت رابطه می شوید؟ چه چیزی موجب رنجیدگی شما می شود؟ در چه مواردی می توانید با گذشت  باشید؟ با همسر خود صحبت کنید که چگونه می توان با موانعی که در ارتباط شما وجود دارد، مبارزه کرد؟

5ـ از کلمات صحیح استفاده کنید

لحن صحبت در یک ارتباط زناشویی نقش مهمی دارد. پس از سپری شدن دوران اولیه زندگی ، باید با همسر خود گفتگوهای زیادی داشته باشید تا بتوانید یکدیگر را بهتر درک کنید. هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده اید. نباید با طعنه یا خشونت  صحبت کرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید. به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی های موفق نقش بسیار مهمی برعهده دارند. برای هر انتقاد باید 5 نکته مثبت را هم در نظر بگیرید.

6ـ رفتاری قاطع و در عین حال منصفانه داشته باشید

آیا شما در بن بستی قرار دارید و نمی دانید چگونه باید از آن خارج شوید؟ همواره در زندگی زناشویی وضعیت هایی وجود دارند که با توافق دو طرفه، هیچکس احساس مغبون شدن نمی کند. به این ترتیب موفق  می شوید. اولین قدم «قبول داشتن همسر» است. بعد باید نتیجه مورد نظر خود را تعیین کنید. همواره در تمام مسائل توافقی وجود دارد که هر دوطرف را راضی کند.

 

7ـ در تغییرات با یکدیگر همکاری کنید

هیچ چیز ثابت نیست. در زندگی زناشویی تغییرات غیر قابل اجتناب هستند. تغییر شغل، تولد فرزند  مسائلی هستند که زن و شوهر باید با هم بر آن غلبه کنند.

 زندگی زناشویی خود را خانه ای ببینید که باید آن را بسازید و عشق یکی از مصالح اصلی آن است. برای این که ساختمان محکم ساخته شود، باید پایه های محکمی برای آن بریزید. شما باید برای کشیدن نقشه و پیاده کردن آن در ساختن این خانه آرامش و زمان زیادی صرف کنید.

به این ترتیب موفق می شوید: انعطاف پذیری علاوه بر این که یکی از پایه های مهم زندگی است، یکی از مهمترین خصوصیات افرادی است که برخورد بهتری در حل مشکلات  دارند. پذیرفتن تغییرات با انعطاف پذیری یعنی وداع با چیزهایی که در گذشته وجود داشته است. تغییرات همواره موجب تغییر روند بازی می شوند. حال باید رفتاری جدید در پیش گرفت.

تغییرات سه مرحله دارند: 1ـ هنوز همه چیز آشناست وهر کس می داند چه باید بکند. 2ـ چیزهای آشنا شروع به از بین رفتن می کند و حال باید فعال بود. 3ـ هر یک از افراد خانواده در چارچوب تغییر مورد نظر خود را تطبیق می دهد.

8ـ جمع بندی رابطه

همانطور که اتومبیل خود را نزد تعمیرکار می برید، باید از رابطه خود هم مراقبت به عمل آورید. کنترل دائمی ارتباط موجب حل راحت تر مشکلات و اختلافات احتمالی می شود. به این ترتیب موفق می شوید، هر روز کاملاً آگاهانه برای همسر خود وقت بگذارید. از او بپرسید که روز خود را چگونه گذرانده است و به چه فکر می کند. ارتباط مانند یک باغچه است، باید از آن مراقبت کرد، در غیر این صورت پژمرده می شود.

9ـ ارتباط خود را تازه و شاداب نگه دارید

رازِ داشتن ارتباط خوب و درازمدت این است که دائم به آن رسیدگی کنید. به این ترتیب موفق می شوید گاهی اوقات او را به طرز مطبوعی غافلگیر کنید. به پیک نیک بروید، تا جایی که امکان دارد با هم بخندید. اتفاقاتی را به خاطر بیاورید که هر دو در آنها نقش داشته اید. در برخی موارد موضوعات کوچک را همواره رعایت کنید. بعضی از این مسائل همیشه ثابت مانند لنگری هستند که کشتی احساسات را در دریای توفان نگه می دارند و شما را به آرامش  می رسانند.

10ـ آرامش خود را حفظ کنید

باید کاملاً آگاهانه قواعدی را رعایت کنید، زیرا زمانی می رسد که شما به زندگی روزمره خود باز می گردید.

به این ترتیب موفق می شوید : این هنر بزرگی است که هویت همسر خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید و درعین حال خود را هم فراموش نکنید . به ایده آل های خود وفادار بمانید و ارتباط خود را با دوستانتان قطع نکنید.


نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

غیر ممکن ممکن می شود با شنبه 85 اسفند 5  12:28 صبح
غیر ممکن با حضور خداوند ممکن میشود .......خدایا یاریم کن تا در روابطم با دیگران "اول درک کنم بعد درک شوم. اول دوست داشته باشم بعد دوستم بدارند. اول تسلی بدهم بعد تسلی بدهندم. و همیشه به دیگران محبت کنم چون ارامش و رشد کردن من در گرو موفقیت و ارامش دیگران است
نظرات شما ()

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

بفرما پنج شنبه 85 اسفند 3  5:14 عصر

                                                                 

چی می خوری چایی ،قهوه،نسکافه ، من می گم نخور چرا ؟بماند

بخور نوش جانت به جای ماهم بخور .

امام من که خورده ام پشیمونم .

نه چایی بخور نه دق !

چیزی بخور که برای روحت خوب باشه !!

بای

 


نظرات شما ()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
واگذاری وبلاگ
[عناوین آرشیوشده]

گفتگو با جون ایرانی ، حرف های خودمونی ، گوش شنوا ، پیشنهاد های شما هرروز ساعت 15 الی 17 و 21 الی 24 یــــاهـو

محبتهای امروز: 4
مهربون های دیروز: 5
مجموع دوستان: 271554
  • بفرما چایی

  • ایمیلییجوون ایرانی

  • مشخصات

  • آبدار خونه
  • درباره من
    نیمه اول اسفند 85 - امید ،اندیشه ،حرکت
    جوون ایرانی
    من یه جوونم ، یه جوون خفن ، چون ایرانی ام ، جوون های ایرانی خفن ترین جوون های جهان هستند،یعنی هرچه بخواهند می توانند انجام بدهند‏، ما می توانیم ، چرا ؟ یادم سر دار می گفت تو جنگ تحمیلی همه جهان با صدام بودن اما جوون های ایرانی پشت همه رو به خاک مالیدن بله ما می توانیم ... در ضمن یادت باشه منم یه جوونم یه جوون ایرانی منم می تونم....

    پیوندهای روزانه

    عرفات [211]
    بقیه الله [177]
    خوب [211]
    زبل [249]
    [آرشیو(4)]

    آشنایی با من

    نیمه اول اسفند 85 - امید ،اندیشه ،حرکت
    جوون ایرانی
    من یه جوونم ، یه جوون خفن ، چون ایرانی ام ، جوون های ایرانی خفن ترین جوون های جهان هستند،یعنی هرچه بخواهند می توانند انجام بدهند‏، ما می توانیم ، چرا ؟ یادم سر دار می گفت تو جنگ تحمیلی همه جهان با صدام بودن اما جوون های ایرانی پشت همه رو به خاک مالیدن بله ما می توانیم ... در ضمن یادت باشه منم یه جوونم یه جوون ایرانی منم می تونم....

    لوگوی خودم

    نیمه اول اسفند 85 - امید ،اندیشه ،حرکت

    حضور و غیاب

    یــــاهـو

    لوگوی دوستان























    لینک دوستان

    آقاشیر

    آوای آشنا

    آرشیو

    smsدر جهان
    ارباب
    زیبا
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    اسفند ماه
    حضرت رسول
    محبت
    یانگوم
    تیر
    نوکیا
    جدید
    معبر
    15 شعبان
    عکس
    مها رت های زندگی در اسلام
    گل برگ
    یاسمن
    زهرا
    رمضان

    جستجوی وبلاگ من

     :جستجو

    با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
    متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

    اشتراک

     

    تعداد   271554   بازدید