سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اساس حکمت، همراهی با حقّ است و فرمان بردن از حقدار . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   جوون ایرانی  

عشق دوشنبه 86 مرداد 29  11:46 صبح

                         عشق


 

عشق کلمه ای که شاید هر کس اون را می شنوه یاد عشق بین دو جنس مخالف می افته اما این طور نیست . معنی کلمه عشق بسیار زیبا و بزرگ تر از اون چیزی هستش که در زندگی روزمره به کار می بریم . عشق می تونه عشق به خدا  ، عشق به پیامبر ، عشق به ائمه ، عشق به پدر و مادر و عشق به وطن باشه.


 

عشق به خدا :
خدای بزرگ و توانا و مهربان آفریننده انسان هست .انسان چگونه می تونه به آفریدگار خودش ، عشق نورزه ؟!چگونه می تونه به کسی که اینقدر بزرگ و داناست عشق نورزه ؟! من عاشق خدا هستم. خدا را با تمام وجودم دوستش دارم و تنها خدا را می پرستم و در مشکلات تنها از او یاری می طلبم . خدا عشق را در وجود انسان نهاده تا به خوبی از اون استفاده کنه برای عشق ورزیدن به خدا و پیامبر و ائمه و ... نه این که معنای بلند و زیبای عشق را زیر پا بگذاره و از این کلمه به نوعی سوء استفاده کنه !


 

عشق به پیامبر :
ما مسلمان ها پیامبرمون حضرت محمد(ص) را به خاطر این که از جانب خدا اومد و راه خوب بودن را به ما یاد داد از اعماق وجودمون دوستش داریم و به او عشق می ورزیم . دوستش داریم چون دوستمون داشت که راه خوب زندگی کردن را به ما یاد داد. ما عاشق پیامبر هستیم.


 

عشق به ائمه :
همه ی ما شیعیان به ائمه عشق می ورزیم چون آن ها راه پیامبر عزیزمون را در پیش گرفتند و در راه زنده نگه داشتن اسلام و ادامه یاددادن راه درست زندگی کردن به مردم سعی و تلاش نمودند تا آن جایی که به مقام بزرگ شهادت دست یافتند و آخرین امامون امام زمان (عج) نیز غایب شد تا در آینده ظاهر بشه و دنیا را پر از عدل و داد کنه! ما ژگونه می تونیم به این بزرگواران عشق نوریزم . ما شیعیان به ائمه معصوم عشق می ورزیم و آن ها را با تمام وجودمان دوست داریم.


 

عشق به پدر و مادر :
پدر و مادر این دو فرشته الهی که از کودکی ما را بزرگ کردند و با مهربانی و صبر زیاد درس زندگی را به ما آموختند . چگونه می تونیم بهشون عشق نورزیم در حالی که خدا عشق ورزیدن و خوب رفتار کردن به آن ها را سفارش کرده و گفته :« وبالوالدین احسانا _‏ به پدر و مادرتان نیکی کنید_ » ما به پدر و مادرمان عشق می ورزیم و آن ها را از ته قلب و با تمام وجود دوستشان داریم.


 

عشق به وطن :
عشق به وطن زمانی برای ما خیلی بیشتر معنی پیدا می کند که دور از آن در غربت زندگی کنیم . مثل خود من ؛ من هنگامی که ایران در وطن عزیزم بود به وطنم همان قدر عشق می ورزیدم که بقیه عشق می ورزیدند اما وقتی که از وطن دور شدم ، از کشورم فرسنگ ها دور شدم ،‏ تازه فهمیدم معنی عشق به وطن چیست . تازه فهمیدم که چقدر وطنم ایران ، استانم اصفهان ، شهرستانم  لنجان ، وشهرم سده لنجان را دوست دارم؛ تازه فهمیدم که چقدر به وطنم و استانم و شهرستان و شهرم عشق می ورزم .ما ایرانیان به وطن عزیزمان ایران با تمام وجود عشق می ورزیم.


 

و...


 

به نظر شما انسان به چه چیزهای دیگری نیز  می تواند عشق بورزد ؟ منتظر نظراتتون هستم ؛ من بهترین اون ها را انتخاب می کنم و در وبلاگم می نویسم البته با نام خودتون.

http://niloofarranjbar.parsiblog.com/


نظرات شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
واگذاری وبلاگ
[عناوین آرشیوشده]

گفتگو با جون ایرانی ، حرف های خودمونی ، گوش شنوا ، پیشنهاد های شما هرروز ساعت 15 الی 17 و 21 الی 24 یــــاهـو

محبتهای امروز: 10
مهربون های دیروز: 20
مجموع دوستان: 271882
  • بفرما چایی

  • ایمیلییجوون ایرانی

  • مشخصات

  • آبدار خونه
  • درباره من
    عشق - امید ،اندیشه ،حرکت
    جوون ایرانی
    من یه جوونم ، یه جوون خفن ، چون ایرانی ام ، جوون های ایرانی خفن ترین جوون های جهان هستند،یعنی هرچه بخواهند می توانند انجام بدهند‏، ما می توانیم ، چرا ؟ یادم سر دار می گفت تو جنگ تحمیلی همه جهان با صدام بودن اما جوون های ایرانی پشت همه رو به خاک مالیدن بله ما می توانیم ... در ضمن یادت باشه منم یه جوونم یه جوون ایرانی منم می تونم....

    پیوندهای روزانه

    عرفات [211]
    بقیه الله [177]
    خوب [211]
    زبل [249]
    [آرشیو(4)]

    آشنایی با من

    عشق - امید ،اندیشه ،حرکت
    جوون ایرانی
    من یه جوونم ، یه جوون خفن ، چون ایرانی ام ، جوون های ایرانی خفن ترین جوون های جهان هستند،یعنی هرچه بخواهند می توانند انجام بدهند‏، ما می توانیم ، چرا ؟ یادم سر دار می گفت تو جنگ تحمیلی همه جهان با صدام بودن اما جوون های ایرانی پشت همه رو به خاک مالیدن بله ما می توانیم ... در ضمن یادت باشه منم یه جوونم یه جوون ایرانی منم می تونم....

    لوگوی خودم

    عشق - امید ،اندیشه ،حرکت

    حضور و غیاب

    یــــاهـو

    لوگوی دوستان























    لینک دوستان

    آقاشیر

    آوای آشنا

    آرشیو

    smsدر جهان
    ارباب
    زیبا
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    اسفند ماه
    حضرت رسول
    محبت
    یانگوم
    تیر
    نوکیا
    جدید
    معبر
    15 شعبان
    عکس
    مها رت های زندگی در اسلام
    گل برگ
    یاسمن
    زهرا
    رمضان

    جستجوی وبلاگ من

     :جستجو

    با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
    متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

    اشتراک

     

    تعداد   271882   بازدید